Inbouund Marketing

Inbound Marketing

Inbound Marketing? Co to jest?

Strategia Inbound marketing, czyli tzw. marketingu przychodzącego, opiera się na takich działaniach, na które odbiorca wyraża zgodę. Dzięki temu możemy lepiej poznać klienta i skutecznie dopasować metody działań marketingowych do jego potrzeb. Innym aspektem Inbound marketingu, jest taki przekaz informacji, który pojawia się wtedy, gdy klient ich poszukuje. Jest to zatem niezwykle precyzyjna strategia działań promocyjnych.

Do podstawowych działań w zakresie Inbound Marketingu można zaliczyć:

  • Prowadzenie strony i bloga firmowego
  • optymalizacja strony www oraz pozycjonowanie;
  • aktywne działania w mediach społecznościowych;
  • content marketing.

Każdy z tych elementów ma na celu taki przekaz informacji, który służy nawiązaniu i utrzymaniu trwałej relacji z klientem. Dlatego też techniki Inbound marketingu należy wykorzystywać w możliwie najszerszym zakresie, a także we współpracy z innymi dostępnymi formami dotarcia do klienta.

Korzyści Inbound Marketing!

Kompleksowe działania marketingowe oparte na znajomości zachowań klientów przynoszą wiele wymiernych korzyści. Inbound marketing daje między innymi możliwość:

  • dotarcia do najbardziej zainteresowanych zakupem klientów; jest to niezmiernie istotne podczas tworzenia strategii marketingowej; inwestycja w nieefektywne lub nieskutecznie targetowane środki przekazu reklamowego to wyrzucanie pieniędzy w błoto;
  • aktywizacji klientów; wykorzystywanie mocy social media do zaangażowania klientów w różnego rodzaju kampanie czy akcje, skutecznie zwiększa możliwość dokonania przez nich zakupu danej marki;
  • zbudowania świadomości marki; dzięki content marketingowi można skutecznie zbudować świadomość marki wśród klientów, co w znaczący sposób przekłada się na ich decyzje zakupowe;
  • dopasowanie przekazu reklamowego oraz samych reklam do potrzeb i oczekiwań klientów; irytujące pop-upy, duże banery, czy billboardy zniechęcają klientów, którzy coraz częściej kierują się nienachalną reklamą, którą odbierają jako skrojoną pod ich potrzeby.

Celem Inbound marketingu jest zaangażowanie klienta, przyciągnięcie go do przekazu reklamowego i skuteczne wpłynięcie na podjęcie przez niego decyzji zakupowej. W tym właśnie celu stosuje się możliwości jakie daje pozycjonowanie stron internetowych, pozyskiwanie świadomych i zaangażowanych odbiorców przez social media, buduje zaufanie i wierność klientów dzięki dopasowaniu przekazu do ich potrzeb. Nie można również zapominać o atrakcyjnym blogu firmowym, wypełnionym unikalnymi treściami. Dostarczanie klientom atrakcyjnych informacji za pomocą wielu różnych kanałów komunikacji to podstawa działań współczesnego marketingu.

Jak skutecznie działać w Inbound Marketing?

Odpowiedź jest niezwykle prosta. Inbound marketing musi charakteryzować się systematycznością i długofalowym podejściem. Jedynie budując długoterminowe strategie Inbound marketingu będziemy mogli uzyskać pożądany efekt, jakim jest finalnie zwiększenie obrotów firmy. Podobnie, jak nie można osiągnąć Top3 wyników wyszukiwania w miesiąc, Inbound marketing nie przyniesie wymiernych efektów natychmiast.

Celem Inbound marketingu jest dotarcie z przekazem reklamowym do najbardziej zainteresowanej, a zarazem jak największej grupy klientów. Dlatego też pojedyncze działania nie są w stanie przynieść pożądanych rezultatów. Jednak inwestycja z pewnością opłaci się długofalowo w postaci zwiększającej się stale liczbie wiernych marce i firmie klientom.

Dowiedz się więcej z Wikipedii.